PRELEKCJE

 

Odpowiedzialność UXa – czyli co możemy i czego nie powinniśmy mówić naszym klientom?

Projektanci UX są traktowani jako eksperci. Nasze rady i wsparcie jest pomocne głównie dlatego, że jesteśmy na czubku całego procesu powstawania nowych technologii. Jest to dla nas ogromny przywilej, ale jednocześnie również odpowiedzialność. Odpowiedzialność, ponieważ to nasze błędy są najbardziej kosztowne – zwłaszcza, jeśli nie dotyczą prostego komunikatu, ale całej mechaniki działania. Jednocześnie doradzając i pomagając klientom często spotykamy się z własnymi pokusami – nie tylko ambicjonalnymi, ale również pokusami natury designu≠ux.

Podczas prezentacji chcę omówić, jak według mnie projektanci powinni pracować na płaszczyźnie biznes-UX oraz UX-development. Opowiem, jakie cechy są kluczowe dla optymalnego wdrożenia produktu. Wskażę, jak sprzedawać makiety low-fi i high-fi – co powinny zawierać, jak powinny wyglądać. Jednakże przede wszystkim – pokażę co powinniśmy i czego nie powinniśmy mówić naszym klientom – zarówno biznesowym, jak i technologicznym. Moja prezentacja może być pomocna zarówno dla projektantów doświadczeń, jak również osobami pracującymi w developmencie.